Linux

Linux (Ubuntu) Kullanım Deneyimlerim




Ubuntu'ya geçeli uzun zaman oldu ve bende bir genel deneyimlerimden bahsetmek istedim. Yaşadığım zorluklar, iyi yanları kötü yanları vb bunlardan bahsetmeye çalışacağım. Linux konusunda çok uzman olmadığım içinde yeni başlayacak olanlara ya da başlamak isteyenlere iyi bir rehber olacağını düşünüyorum.

İlk Haftalar:

   İlk kurulumdan sonra tabii ki kurulum sonrası başlıyor. Burada önerebileceğim en iyi şey kurulum sırasında "3.parti yazılımları kur" seçeneğini seçmeniz. Aksi halde bilgisayarınızı ilk açtığınızda çoğu şeyi yapamıyor gibi hissedebilir ve hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Ben seçmediğim için ilk olarak bu yazılımları kendim kurdum. Sonrasında ise ilk sorunum ekran kartımdan yana oldu. Sorun aslında basitti laptopum uykudan uyandıktan sonra uygulamalar beyaz oluyordu. Kısa bir araştırma sonrasında ise bunun da basit bir çözümünü buldum o da ekran kartı sürücüsünü güncellemek idi. Yani aslında bu sorun sürücüden kaynaklanan bir sorun olduğu için Linux ile pek de alakası olduğu söylenemez. Bunun yanında ilk başta farklı bir ortam gibi geliyor size ilk gün afallayabiliyorsunuz. Fakat sonrasında kullanım kolaylığı sağlayan bir çok özellik olduğunu fark ediyorsunuz ve önceki işletim sisteminize göre günlük işleri çok daha kolay yapabildiğinizi fark ediyorsunuz.
   

  Oyun konusunda ise eski yazılarımda da belirtiğim gibi çok oyun oynamayan biriyim ve sadece denemek için Euro Truck Smulator 2 ve Counter Strike:Go'yu kurdum ikisinde de hiçbir sorun olmadan eski işletim sistemindeki performansa çok yakın (yer yer 3-5 fps az yer yer 3-5 fps fazla yani fark yok denebilir) oynadım.


Sonradan karşılaştığım hatalar:

Aslında sonrasında da çok bir problem ile karşılaşmadım. Karşılaştığım ikinci en büyük problem bazı kullandığım programların karşılığı olmaması idi. Fakat alternatiflerine bir şans verince (programları da çok profesyonel bir şekilde kullanmadığımdan) bir sıkıntı yaşamadım. Tam anlamıyla olmasa da büyük ölçüde onlara da alıştım ve hiç büyük bir sorun yaşamadım.

Kullanırken mutlu ve mutsuz edenler:

İlk baştaki uyku sorunum gerçekten beni mutsuz etmişti. Fakat sonradan onu düzeltince ve farklı bir ortama alışınca aslında kendimi daha mutlu hissetmeye başladım. Arka planda sürekli rahatsız eden programların olmaması, saatler süren güncellemelerin olmaması da beni ayrıca mutlu eden faktörlerdi. Bunların yanında Linux'e geçmemek için en büyük sebebim komut satırından korkmam idi. Fakat sonradan fark ettim ki komut satırına ayda yılda bir işiniz düşüyor. Fakat siz belli bir süreden sonra normal olarak yapmak yerine komut satırını kullanmaya başlıyorsunuz. Çünkü işlemler çok kısa ve çok daha zevkli bir hale geliyor.

Mutlu eden bir diğer konuda tabii ki wanna cry oldu. Linux kullandığım için onu hiç düşünmeme gerek kalmadı. Hatta o konuda rahat bir şekilde bir yazı da yazdım onuda Buradan okuyabilirsiniz.


ÖZET:

Kısaca (belki de uzunca) bir özet geçmek gerekirse Linux'e ilk başta geçmek gerekten çok korkutucu geliyor. İlk geçtiğinizde ise sorunlar "lanet olsun ben neden düzenimi bozdum" dedirtiyor. Fakat sorunları halledip bir düzen oturtuktan sonra (ki ortalama 1 hafta sürdü tamamen bir düzen sağlamam) gerçekten kullandıkça mutluluk alıyorsunuz.  Yani eğer geçmenizi engelleyecek illaki oynamanız gereken bir oyun, bir program yoksa bence Linux'e bir şans vermelisiniz.


Notlar:

  • Kurmaya karar verirseniz "3.parti yazılımları kuru" kesinlikle seçin.
  • Kurmadan önce canlı önizleme ile deneyin.
  • Sorunlardan hemen yılmayın. Kullandığınız sürümün forumuna yazın hemen çözüm gelir.
  • İlk başta bir şaşırmanız tabii ki normal ama merak etmeyin kısa sürede alışıyorsunuz.
  • Driver sorunu neredeyse yok. Sadece başta belirtiğim o anki sürücü hatalıydı o da güncelleyince geçti. Yani canlı önizleme de bakın eğer sorun yaratan bir sürücü varsa önce onu nasıl kuracağınızı araştırıp öyle geçin. Fakat bende klavye ışığım bile sorunsuz çalıştı.


Hakkımda Ali Yatarkalkmaz

Merhaba ben Ali! Bu blogun yazarıyım. Blogumda genellikle internet ve bilgisayar olmak üzere bir çok konuda içerikler paylaşıyorum. Bir yandan yeni şeyler öğreniyor bir yandan da bu öğrendiklerimi sizlerle payalşıyorum.. Hakkımda daha fazlası

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.